|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 2 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
schiller1
|
: 12 lis 2009, o 14:21 |
|
Nowy użytkownik |
|
Rejestracja: 12 lis 2009, o 14:15 Posty: 1
|
Witam,
Mam nietypowe pytanie. Otóż jakiś czas temu przyjechałem do UK.Po pewnym czasie postanowiłem posiadany tel na kartę przenieść do abonamentu,jednak dostałem informację,że muszę wpłacić kaucję,gdyż figuruję w rejestrze dłużników (Experian).Zdziwiłem się,gdyż w UK nigdy nawet z debetu w koncie nie korzystałem więc zamówiłem wyciąg z rejestru i okazało się,że moje nazwisko tam figuruje. Niby ja,bo zgadza się imię,nazwisko i nawet data urodzenia,ale z jedną różnicą. Tamta osoba posiada dwa imiona,a ja tylko jedno.
Orientujecie się co zrobić w takiej sytuacji??
|
|
Na górę |
|
|
Asystent reklamowy |
Tytuł: Linki sponsorowane:
Napisane: dziś |
Asystent forum
Dołączył(a):
12 paź 2004
11:30 am
Posty: 1000
Lokalizacja: Anglia - Szkocja - Irlandia - Polska |
|
Góra |
|
|
jazzwink
|
: 12 lis 2009, o 14:59 |
|
Zasłużony użytkownik |
|
Rejestracja: 15 gru 2007, o 12:00 Posty: 118
|
Wyciag ze strony Identitytheft.org.uk:
Reporting the problem If you believe you are a victim of identity fraud which has involved the use of plastic cards (such as credit and debit cards), online banking, or cheques, the matter should be reported by the account holder directly to the financial institution concerned. They will then be responsible for undertaking further verification and investigation, and, as appropriate, reporting cases of criminal activity directly to the police where they will be recorded and subsequent investigation considered. It should be noted that this process is applicable to England, Wales and Northern Ireland only.
These changes to the reporting of plastic card, online banking and cheque fraud were introduced by the Home Office to reduce the level of bureaucracy involved in fraud recording, and to streamline the reporting and initial investigation of such frauds.
Where an identity fraud incident has not involved the use of plastic cards, online banking or cheques then you should report the matter to the relevant organisation in the first instance and, dependent on their advice, to your local police station.
You should report all lost or stolen documents i.e. passports, driving licences, plastic cards, chequebooks to the relevant organisation.
Notify Royal Mail if you suspect mail theft or that a mail redirection has been fraudulently set up on your address ? they have an investigations unit who will be able to help.
Ag
|
|
Na górę |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 2 ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości |
|
Możesz tworzyć nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|
|