Lee pisze:
Witam
Na poczatku maja czeka mnie podroz z Londynu do Polski.
no to troche późno moja odpowiedź ale może innym sie przyda...
Cytuj:
Mam nastepujace pytania:
1. Jak bardzo mozna ufac mapom/opisom drukowanym z map24.com?
są dość dokładne, ale na 100% nie można im ufać, należy mieć oczy i rozum otwarty.
Cytuj:
2. Prom plynie okolo 1 godziny i 40 minut - czy dobrze pamietam? Jak dlugo trwa przeprawa, jesli zdecydowalbym sie na tunel?
zależy jakim promem popłyniesz te nowsze pokonują kanał w godzine i 10 minut te starsze 2 godziny, szczególnie seafrance npc... i czy płyniesz do calais czy do dunkierki bo do dunkierki to ok 2 godziny ale potem masz krótszą droge samochodem, no i taniej wychodzi i sprawniej (w dunkierce żadziej strajkują niż w calais)
pociągiem przez tunel jedziesz jakieś pół godziny (teoretycznie)
Cytuj:
3. Ile srednio trwa zaladunek na prom (od momentu wjazdu na plac do momentu odplyniecia)? To samo pytanie dotyczy rozladunku.
to zależy o jakiej porze masz prom, w środku nocy to ino na brankach stoisz i jak akuratnie jest zaraz prom to od razu wjeżdżasz, a jak jedziesz w sezonie lub na weekend to postoisz troche. ja przerabiałem już róźne warianty w dover, od nonstop prosto na prom, do 26 godzin w kolejce...
Cytuj:
4. Cena promu.
zależy jaką linią jedziesz, w nocy jest taniej w dzień drożej, w sezonie drożej, no i zależy jakie promocje mają...
Cytuj:
5. Mapa wskazuje mi trase przez Francje, Belgie, Holandie i Niemcy. Czy jadac przez te kraje bede musial gdzies placic za autostrady, kupowac jakies nalepki na szybe lub ponosic inne tego typu koszty? Jesli tak, to gdzie i jakie mniej wiecej to moga byc koszty (samochod osobowy).
co prawda we francji płaci sie za autostrady, ale odcinek a16 z calais do granicy belgijskiej jest za friko, tak samo jak w belgii, holandii i niemczech...
no chyba że jedziesz autem powyżej 12t dmc to wtedy winietki w beneluksie, tolcollect w niemczech...
Cytuj:
6. Ze wzgledu na koszt paliwa nie mam zamiaru jechac szybciej niz 110-120 km/h (chyba, ze gdzies w Niemczech bedzie jakies ograniczenie
od 140 km/h
). Na jaki czas przejazdu (nie liczac postojow) moge liczyc? Powiedzmy, ze bierzemy pod uwage trase Londyn-Wroclaw (reszte sobie dolicze).
także to zależy od tego o której godzinie zaczniej podróż, teoretycznie, przy pustych drogach, jedziesz nonstop spokojnym tempem, londyn-dover godzine, calais-wrocław jakieś 13 godzin
korki tworzą sie po drodze na ringu w antwerpii w godzinach szczytu, potem masz wpólny odcinek a 68 i a 2 w eindhoven w holandii, potem całe zagłebie ruhry w niemczech, no i przed hanowerem i brunszwikiem na a2 w niemczech. jak tak ustalisz sobie przejazd by uniknąć godzin szczytu w tych miejscach to bedzie większa pewność że przejedziesz bez korka. no ale zawsze są niespodziewane korki przez zepsute auta lub wypadki..., dobrze mieć cb radio, oraz o ile zna sie język, słuchać w belgii stacje stu bru, w holandii radio 1, w niemczech wdr 2 na średnich 720 khz, tam mówią o wszystkich korkach, a potem od bad eilsen ndr 2
Cytuj:
7. Macie jakies sugestie co do miejsc tankowania? i w miare niedrogiego zjedzenia czegos cieplego?
zależy co tankujesz. we francji drogo, w belgii i holandii dość tanio, szczególnie diesel i lpg, w niemczech troche trudniej o gaz ale w sumie coraz więcej stacji go ma, troche droższy niż w pozostałych krajach, ale przy aktualnych cenach taniej też niż w polsce...
reguła, i dalej od autostrady tym taniej, w niemczech kieruj sie znakami "autohof" tankowanie na autostradzie super drogie...
Cytuj:
8. Co waznego powinienem jeszcze wiedziec przed wyruszeniem w trase?
w niemczech w sumie nie ma w niektórych miejscach ograniczenia predkości, lecz gdy bierzesz udział w wypadku (nawet jak to kompletnie nie twoja wina) przy prędkości ponad 130km/h jesteś
zawsze współwinny.
jakby ktoś chciał coś wiedzieć to pytajcie, pokonuje trase londyn tarnów conajmniej raz w miesiącu.